A+ A A-

יצור תעופתי

aircraft

כבלים וחיווטים תעופתיים

יצור בתקנים תעופתיים מחייב שימוש בחומרי גלם המיועדים לכך ובטכניקות הרכב הדורשות מיומנות רבה. על הצמה המחווטת לעמוד בשינויי לחץ וטמפרטוה קשים וקיצוניים עובדה זו מחייבת נסיון רב ואיכות ביצוע גבוהה של החיווט. יצור צמות תעופתיות מחייב עמידה בתקן תעופתי.

צמות המחווטות למטוסים קיימות בשתי תצורות
תצורת אריגה- בטכנולוגיה זו לאחר חיווטה עוברת הצמה במכונת אריגה. מכונה זו טווה רשת חוטי נומקס המהווים כסות ומספקים לה הגנה מפני שריפה.
תצורה פתוחה- בתצורה זו מחווטת הצמה ללא כל כסות אלה רק נקשרת בטכניקות מיוחדות - בתצורה זו החוטים מסומנים בהטבעת לייזר מיוחדת המאפשרת תחזוקה נוחה של הצמה על גבי המטוס

במזל"טים לעומת זאת מושם הדגש על משקל נמוך ככול האפשר של הצמות והשימוש בכבלי סיליקון רב.
הכרות וניסיון עם הדרישות הן מח"ג והן מצורת ייצור הצמה או הרתמה הכרחיות בכל רמות הייצור.
גודמן מספקת לתעשיית התעופה צמות ורכיבי אלקטרוניקה שונים זה קרוב לעשור וצברה מומחיות בצורת העבודה העדינה והמדוייקת הנדרשת בתעשייה.

אריגהצמה תעופתית ארוגה

 אריגה היא שיטה לכיסוי רתמות / צמות חשמליות לאחר בנייתן בצורה הרמטית כמעט, תוך שמירה על הצורה החיצונית של הרתמה כולל ההסתעפויות שלה ובנוסף, הגנה מסוימת (אם כי לא מלאה) על החוטים והכבלים שמרכיבים את הרתמה.
האריגה מתבצעת בעיקר עבור רתמות תעופתיות ו/או צבאיות במקרים בהם נדרשת הגנה על החוטים והכבלים המרכיבים את הרתמה. בשונה ממקרים בהם ניתן להשתמש בקשירות חוטי ליסינג לאורך הרתמה, מקרים בהם יש צורך בשימוש באריגה הם מקרים בהם החוטים והכבלים המרכיבים את הצמה לא עומדים בתקנים הסביבתיים המספקים כדי להגן על עצמם ונדרשת הגנה נוספת, כגון אריגה, להגברת העמידה בטמפרטורה, לחץ ברומטרי, הגנה מכאנית והגנה מפני חומרים מסוכנים כגון נוזלים, גזים ורעלים אחרים הנפלטים במהלך הפעלת המערכת, המטוס או כל מכשיר אחר.
האריגה מורכבת מחוטי נומקס, בדרך כלל בצבעים ירוק זית, שחור או לבן. האריגה מתבצעת על ידי מכונות שמכילות מס' גלילים המסתובבים בשמיניות, כאשר חצי מהגלילים מסתובבים לכיוון אחד וחצי לכיוון השני. יחד כל הגלילים יוצרים צורה מושלמת של שרוול העוטף את הרתמה באופן אחיד והדוק. ישנם שני סוגים של מכונות: מכונות קטנות יותר המסוגלות להכיל 16 עד 48 גלילי נומקס והשימוש בהן הוא לצמות בעלות קוטר קטן או לסנפים דקים של רתמות גדולות. הסוג השני הוא סוג המכונות הגדולות יותר המסוגלות להכיל 64 עד 144 גלילי נומקס והשימוש בהן הוא לרתמות עבות מאוד, בעיקר עבור מטוסים. המכונות הללו הן מכונות דומות למכונות שמשתמשים בהן בתעשיית הטקסטיל.
האריגה מתבצעת על צמות חשמליות או רתמות חשופות, כאשר עם סיום בניית הצמה / הרתמה יש להסיר את חומרי העזר ששימשו לאיגוד זמני של החוטים כגון חוטי ליסינג, רצועות פלסטיק וכו'. יש לוודא כי האריגה אינה פוגעת בצורה החיצונית של הרתמה ושאין מתיחה, הידוק או מאמץ יתר על החוטים העלולים לפגוע בהם ולגרום להם קריעה או נזק אחר כלשהו.
בנוסף לאריגת נומקס, ניתן להלביש על אותן מכונות גם גלילי נחושת או כל מתכת אחרת וליצור אריגת סיכוך על הרתמה, במקום להשחיל שרוולי סיכוך. כמובן שעל אריגת הסיכוך ניתן גם לבצע אריגת נומקס.

כל הזכויות שמורות לרועי פינדבום....