A+ A A-

רתמות

cableharnesses-1img 0875רתמת כבל (או לחילופין - רתמה, או  כבל בהרכבה) היא למעשה אגד חוטים או כבלים שמחוברים יחד במלחץ, בקשירה, ליפוף או שזירה או מאוגדים בתוך שרוול כיווץ או רשת סיכוך.
יתרונות  הרתמה על פני כבל או חוטים פזורים מתבטאת בייחוד בתעשיות המיכון הכבד ובתעשיות הרכב והתעופה השונות. בתעשיות אלה ישנם חוטים וכבלים באורכים גדולים ביותר (מאות ואף אלפי מטרים) וחיבורם של מוליכים אלה זה לזה מאפשר יצירת סדר ושליטה בהם גם מבחינה בטיחותית (סכנות התחשמלות, שריפות וכו').
הרתמות צתוכננות בצורה גיאומטרית וסכמטית ומקבלות מרשם חשמלי וויזואלי. במהלך הייצור נחתכים החוטים לאורכים המתאימים, נחשפים ומתחברים (בלחיצה או בהלחמה) לפינים וקונקטורים מתאימים (ראו ערך מחבר). לאחר איגוד כלל החוטים והכבלים לרתמה הם מקבלים שכבה של רשת סיכוך ושכבת בידוד. על פי דרישות ומפרט ניתן ליצור חיבורים שונים בין החוטים לשכבת הסיכוך וליצור שכבות ברמות שונות של סיכוך ובידוד בתוך הריתמה עצמה.
הרתמה מתוכננת להתאים בדיוק לכלי אליו היא מוכנסת ומותאמת אלקטרונית לצרכי המערכת. למרות התפתחות אוטומציה של תהליכי הייצור המגוונים של הרתמה (או של כבלים בכלל) ומכיוון שתהליכי עבודה אלה קלים ללמידה ולא מצריכים הכשרה מיוחדת ולכן הם זולים יותר לביצוע בצורה ידנית, רוב העבודה נעשית בסופו של דבר בידי אדם. כמו כן גם עקב הצורך בדיוק בהשחלת החוטים והכוונתם, יצירת שכבות ספציפיות, לחיצה מדוייקת של פינים בכמויות שונות, אבטחת חוטים במיקומים ובשכבות הגנה שונות  וכו'. הצורך בייצור צמות בכמויות קטנות והשינויים הרבים והתכופים בתצורתם מאפשרים אוטומציה רק בשלבים בסיסיים של העבודה כמו חיתוך, חישוף, הדפסה, לחיצה ועוד.
גודמן עוסקת מאז הקמתה בייצור רתמות ברמה גבוהה בהתאמה קפדנית למערכות שונות בעיקר של תעשיית הרכב והתעופה במגזרים השונים. הניסיון שצברנו בייצור רתמות ברמות שונות מספק לנו יכולת יצירת פס עבודה מהיר ומדוייק שעונה על דרישות הלקוח הקטנות ביותר. היכולת והניסיון שלנו עומדים לרשותכם.


 
     רתמה תעופתית

כל הזכויות שמורות לרועי פינדבום....